Praca Dyplomowa Projekt showroom
Celem moim jest stworzenie interaktywnego salonu meblowego dla projektantów, będącego esencją najkorzystniejszych cech sprzedaży tradycyjnej oraz internetowej. Wykorzystałam w tym celu najnowsze technologie i innowacyjne rozwiązania techniczne. Model salonu uwzględnia preferencje kobiet i mężczyzn w procesie zakupu. Koncepcja zakłada wysoką atrakcyjność salonu poprzez możliwość eksperymentowania, angażowania wszystkich zmysłów. Edukacyjny charakter salonu ma na celu wzbudzanie zaufania, poczucia współpracy z profesjonalistami. Nienarzucający charakter i możliwość eksperymentowania mają na celu wytworzenie u klientów wrażenia, że mają do czynienia z procesem świadomego kupowania a nie sprzedawania. Dostęp do Internetu, w którym prezentowana jest pełna oferta każdego z eksponowanych producentów, daje olbrzymi wybór na niewielkiej powierzchni.
Występowanie mebli danego producenta na ekspozycji pozwala na ocenę jakości wykonania. Wszelkiego rodzaju wzorniki, tablice, próbniki, pozwalają na ocenę wyrobu przy pomocy wszystkich zmysłów. Wgląd w porównywarkę ofert salonów internetowych, daje możliwość porównywania cen, klient uzyskuje poczucie dokonania najkorzystniejszego wyboru. Eksponowanie hitowych produktów każdego z producentów i przedstawianie w formie sklepu internetowego pozostałej oferty producenta pozwala na korzystanie ze sklepu o każdej porze doby. W salonie prezentowane będą, przy pomocy rzutników, filmy obrazujące procesy wykonania mebli skrzyniowych, tapicerowanych oraz elementów meblowych.
W boksach będą znajdywać się pulpity z łączem internetowym, z dostępem do pozostałej oferty producenta oraz innych salonów internetowych, w celu dokonania porównania cen. W salonie znajdą się tablice poglądowe oraz urządzenia pozwalające na zweryfikowanie jakości parametrów prezentowanych wyrobów np. ścieralność i kurczenie się tkaniny, wpływ koloru światła oraz koloru ścian na postrzeganie mebli. Projektanci otrzymają urządzenie do ich identyfikacji (telefony komórkowe), co pomoże sprzedawcom na spersonalizowanie oferty i tworzenie wrażenia „dobrego znajomego” a także prowadzenie systemu lojalnościowego…….
…….Idealnym rozwiązaniem jest gdy mężczyzna uczestniczy w procesie zakupów, zapoznając się z produktem, jego wykonaniem, użytymi materiałami, technologią. Łatwiej przychodzi mu zaakceptowanie ceny wyrobu. Procesowi sprzedaży sprzyja zaangażowanie jak największej ilości zmysłów klienta.
Sukcesem takich miejsc jak Centrum Techniki Kopernik w Warszawie (średnio dwie godziny oczekiwania w kolejce na wejście do centrum, w ubiegłym roku, w 365 dni – 1 002 812 wizyt) lub Muzeum Powstania Warszawskiego w Warszawie jest angażowanie wszystkich zmysłów, przy pomocy nowoczesnych technik prezentacji oraz możliwość zrozumienia procesów, dzięki samodzielnie wykonywanym doświadczeniom. Wyniki tradycyjnych instytucji, takich jak Muzeum Techniki w Warszawie lub Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, wyglądają bardzo słabo, chociaż posiadają one większą liczbę eksponatów.
Nowinki techniczne bliższe są młodszym pokoleniom a te z kolei zainteresowane są meblami z półki niższej i średniej…..